8 μέρες και 2.800 km σε Ανατολική Μακεδονία και Θράκη (Ιούλιος 99).

(τέσσερα άτομα δύο μηχανές (Triumph Tiger 900, Suzuki DR 650) και πολλή όρεξη για εξερεύνηση)

Είναι αρκετά χρόνια τώρα, που πηγαίνουμε αντίθετα στο ρεύμα και κάθε καλοκαίρι αντί να πάρουμε τους δρόμους των νησιών ξεκινάμε για τα βουνά, τα ποτάμια και τις λίμνες της ηπειρωτικής Ελλάδας.

Φέτος έχοντας μόνο εφτά μέρες στη διάθεσή μας, ο στόχος ήταν να εξερευνήσουμε τον ποταμό Νέστο - το πως και γιατί τελικά φτάσαμε μέχρι το δάσος της Δαδιάς, ακόμα δεν μπορώ να το καταλάβω.

1η μέρα Ξεκινάμε από Αθήνα νωρίς το πρωί. Κατεύθυνση oι Σέρρες και συγκεκριμένα η Χρυσοπηγή όπου και θα περνούσαμε το πρώτο βράδυ. Στη Λάρισα αποδεικνύεται σοφή η κίνηση να πάρουμε μαζί μας τα αδιάβροχα. Ευτυχώς η βροχή δεν κρατά πολύ. Στη Χρυσοπηγή όμως χάνουμε για δυο ώρες την πίστη ότι βρισκόμαστε στο κατακαλόκαιρο: τέτοια βροχή ούτε στη Σκοτία δεν συναντάς. Η διαδρομή (εθνική Αθηνών Θεσσαλονίκης) απαράδεκτα επικίνδυνη σε πολλά σημεία της και αρκούντως κουραστική για τη στενή σέλα του DR.

2η μέρα Σέρρες - Κομνηνά Ξάνθης. Πανέμορφος ο δρόμος Δράμα - Σταυρούπολη - Ξάνθη. Στα Κομνηνά καταλύουμε στον ξενώνα “Ηνίοχος”. Τρία αυτόνομα σπιτάκια με τρία δωμάτια το καθένα και … πισίνα - μπαρ στην οποία βρίσκουν δροσιά όλοι οι κάτοικοι της γύρω περιοχής. Καλό φαγητό στην ταβέρνα του “Γιώργου” στη Σταυρούπολη.

Το απόγευμα προσπάθεια να φτάσουμε στα Λιβερά (και στον ανακαινισμένο σιδηροδρομικό σταθμό) απέτυχε μια και ο δρόμος ήταν υπερβολικά κακοτράχαλος για το βαρύ Tiger! Στην πορεία όμως είδαμε άγρια άλογα και το Νέστο να κατηφορίζει σχηματίζοντας πανέμορφους μαιάνδρους.

3η μέρα Καταρράκτες του Λειβαδίτη: εκπληκτικής ομορφιάς καταρράκτες που τους συναντάς μετά από 12χλμ καλό χωματόδρομο (από το χωρίο Καρυόφυτο) και 2 χλμ πεζοπορία μέσα σε πυκνό δάσος. Από κει περνά και το διεθνές ορειβατικό μονοπάτι Ε6. Το απόγευμα ο καιρός μας επέτρεψε να κολυμπήσουμε και εμείς στην πισίνα (έβρεχε και ήμασταν μόνοι μας!).

4η μέρα Κομνηνά - Πόρτο Λάγος - Φανάρι (Ροδόπης). Το Φανάρι είναι το πιο τουριστικό παραθαλάσσιο μέρος της Ροδόπης με πολύ καλή θάλασσα και πολλά ενοικιαζόμενα δωμάτια αλλά και ένα πανέμορφο κάμπινγκ του ΕΟΤ (έχει όμως πολλά κουνούπια). Το Φανάρι ήταν η βάση μας για τις επόμενες τρεις μέρες.

Το βράδυ επίσκεψη και βόλτα στην Ξάνθη. Η παλιά πόλη πολύ ενδιαφέρουσα. Φάγαμε “σεκέρ παρέ” με παγωτό στο γαλακτο-ζαχαροπλαστείο “Η νέα Ελλάς” στην πλατεία και από τότε κάθε φορά που περνάγαμε από κει τρώγαμε τουλάχιστον από ένα. (Ο Χρήστος μάλιστα - ο οποίος γνώριζε το γλυκό λόγω της στρατιωτικής του θητείας εκεί - δήλωσε ότι ήταν από τους βασικούς λόγους που ξανα-επισκέφτηκε την Ξάνθη).

5η μέρα Επίσκεψη στους Τοξότες - Γαλάνη. Από το σημείο αυτό ξεκινάει μονοπάτι που πηγαίνει δίπλα στο Νέστο και φτάνει μετά από 4 ώρες πεζοπορία στα Λιβερά. Εμείς ανεβήκαμε για μια ώρα περίπου και θαυμάσαμε πάλι την ομορφιά του τοπίου. Στους Τοξότες λειτουργεί Τουριστικό Καταφύγιο που προσφέρει εξαιρετικό καφέ και τοστ.

Το απόγευμα ξεκινήσαμε για το δάσος του Κοτζά Ορμάν στο δέλτα του Νέστου αλλά μετά από πολλή περιπλάνηση στους χωματόδρομους γύρω από το δάσος δεν είδαμε κάτι που να μας εντυπωσιάσει παρά μόνο περιφραγμένο χώρο. Μας αποζημίωσε όμως το μπάνιο στην Κεραμωτή Καβάλας με τις υπέροχες παραλίες της. Επιστροφή μέσω Ξάνθης και … “σεκέρ παρέ”.

6η μέρα “Πάμε Αλεξανδρούπολη”. Αφού φτάσαμε ως εδώ, πάμε ως το τέρμα… Στάση στην Κομοτηνή όπου μας άρεσε η πλατεία αλλά και το παζάρι πίσω από αυτήν. Αλεξανδρούπολη και στάση για καφέ στην παραλία. Ζέστη και κούραση αλλά … δίπλα είναι η Δαδιά(!)- ποιός μας κρατάει. Ξεκινάμε και ακολουθούμε τον παλιό δρόμο που ανεβαίνει από Λουτρό. Η διαδρομή πανέμορφη αλλά η ζέστη πολλή. Φτάνουμε στο χωριό Δαδιά και ξαπλώνουμε δίπλα σε μια βρύση. Μαθαίνουμε ότι υπάρχει Οικοτουριστικό Κέντρο (2 χλμ από το χωριό) και φεύγουμε για κει. Εχουν φτιάξει ένα όμορφο συγκρότημα που περιλαμβάνει ξενώνα, αναψυκτήριο και εκθεσιακό χώρο. Υπάρχουν χαραγμένα μονοπάτια που σε οδηγούν μέσα στο δάσος και μπορεί να σε συνοδέψει και οδηγός. Διατίθενται επίσης κιάλια για παρατήρηση του μαυρόγυπα ο οποίος συναντάται μόνο στην Ελλάδα και στην Ισπανία. Σε ένα κλουβί κοντά στο καταφύγιο φιλοξενούνται  δύο τραυματισμένοι μαυρόγυπες. Το μέρος είναι πανέμορφο και προτείνεται για διήμερη ή τριήμερη παραμονή. Αφού βγάλαμε το μεσημέρι εκεί, ξεκινήσαμε για Φανάρι όπου προλάβαμε βραδινό μπάνιο. Πολύ καλό ψάρι μπορεί κανείς να φάει στις ψαροταβέρνες του χωριού καθώς και στο Πόρτο Λάγος.

7η μέρα Ξεκινάμε την επιστροφή. Στόχος η Χρυσοπηγή. Στάση στην πολύ όμορφη Καβάλα και στη συνέχεια στη Ν. Ηρακλίτσα για καφέ. Ολη η διαδρομή από Καβάλα μέχρι και το σημείο που ανηφορίζει ο δρόμος για Σέρρες, έχει πανέμορφες παραλίες. Αφήνουμε την παραλιακή και στρίβουμε για Σέρρες. Ο καιρός έχει ζεστάνει για τα καλά. Το βράδυ επίσκεψη στις Σέρρες και στα νυχτερινά της μαγαζιά.

8η μέρα Πρωινή έγερση (05.00). Μπουγάτσα στις Σέρρες και ξεκινάμε για κάτω. Κατερίνη για καφέ. Η ζέστη ξεκινά από το πρωί. Αλλαγή δρομολογίου. Από τη Γλύφα περνάμε απέναντι στην Εύβοια. Μπάνιο στη Λίμνη ώσπου να περάσει το μεσημέρι. Μακαρονάδα στον Άγιο (πριν τα Ψαχνά) και επί τέλους πάμε για home sweet home όπου φτάνουμε στις 21.00. ΤΕΛΟΣ

ΘΑ ΞΑΝΑΠΑΜΕ

·    γιατί δεν επισκεφτήκαμε τα Πομακοχώρια

·     γιατί δεν κατεβήκαμε το Νέστο με rafting

·     για να ξαναφάμε “σεκέρ παρέ”

·     για να μείνουμε στη Δαδιά