Εκδρομή στην Αίγυπτο (Μάρτιος 2004).

Στην αρχή πήγαμε τέσσερις! Ετσι γίνεται πάντα... Φτάσαμε στο Κάιρο και εγκατασταθήκαμε σε ένα παλάτι, ε... ξενοδοχείο εννοούσα!

Το Mariot hotel υπήρξε πράγματι παλάτι. Η θέα στο Νείλο καταπληκτική ενώ το αίθριό του είναι γνωστό σε όλο το Κάιρο . Θέλει βέβαια κάποια προσοχή στην αρχή, γιατί μια και το ανακαινίζουν μπορεί να σας δώσουν κανένα δωμάτιο με το μπογιατζή μαζί... Αλλά όλα διευθετούνται στην Αίγυπτο με λίγο παζάρι και μπαχτσίσι!

Πρώτη μέρα στο Κάιρο: Νείλος, περπάτημα, Ισλαμική συνοικία (κόσμος από ... άλλο κόσμο - ας προσέχαμε...), Κοπτική συνοικία (δυστυχώς το Κοπτικό μουσείο κλειστό) όπου θαυμάσαμε την Κρεμαστή Εκκλησία .

Στη συνέχεια είπαμε να κάνουμε μια βόλτα στο γνωστό Khan al-Khalili   και τέλος μετά από φαγητό και μπυροποσία καταλήξαμε χαρούμενοι στο ξενοδοχείο

Την άλλη μέρα συνηθισμένοι από το γνωστό τρένο των "τρεις" μετά βίας προλάβαμε το τρένο για Αλεξάνδρεια που αναχώρησε στην ώρα του! Στην Αλεξάνδρεια αισθάνεσαι λες και είσαι σε άλλη χώρα. Υπάρχει έντονη η κοσμοπολίτικη αύρα του παρελθόντος. Δεν παραλείψαμε να περάσουμε από το σπίτι του Καβάφη... αλλά και από την εκπληκτική

Bibliotheca Alexandrina. Ο Παστρουδής μας απογοήτευσε μια και έκανε ανακαίνιση αλλά φάγαμε το γλυκό μας στο Τριανόν (το Ομαλί το τρως μια φορά και παθαίνεις διαβήτη...!

Η επόμενη μέρα περιελάμβανε τους αρχαιολογικούς χώρους στη Saqqara και στο Dahshur. Ειδικά το τελευταίο με την "κόκκινη" και την "κεκλιμένη" πυραμίδα (βλέπε αρχή της σελίδας) αλλά και τους ελάχιστους τουρίστες, είναι φανταστικό. (Εάν έχετε κλειστοφοβία μην τολμήσετε να μπείτε στην κόκκινη πινακίδα. Το δοκιμάσαμε εμείς και το ύφος μας βγαίνοντας χωρίς καμία συζήτηση, απέτρεψε μια παρέα από Γάλλους τουρίστες να το δοκιμάσει!).

Το βράδυ έφτασαν και οι επόμενοι δύο της εξάδας. Συνεπώς η επόμενη μέρα δεν θα μπορούσε παρά να περιλαμβάνει επίσκεψη στο Μουσείο του Καΐρου (με δεδομένο και το ιδιαίτερο ενδιαφέρον του αρχαιολόγου μας...) . Δεν αρκεστήκαμε όμως εκεί. Κάναμε μια μεγάλη βόλτα από το Khan el-Khallili έως τα τείχη της παλιάς πόλης και πίσω, μπήκαμε σε τζαμιά, και καταλήξαμε ξεθεωμένοι να κάνουμε αργιλέ στου Ahmet (αλ Χαλίλι) . Αλλά δε σταματήσαμε εκεί. Καταφέραμε να φτάσουμε στο Citadel όπου παρακολουθήσαμε και Sufi!

Την επομένη φερθήκαμε ως πιο συμβατικοί τουρίστες και επισκεφτήκαμε τη Giza. Παρόλο τον πολύ κόσμο, αξίζει να πάει κανείς. Εκεί γνωρίσαμε και ντόπιους. Συνεχίσαμε για το Citadel (σιγά μη σταματάγαμε....)με τα εντυπωσιακά τζαμιά του. Ακολούθησε (παραδοσιακά) βραδινή βόλτα στο Khan el-Khalili.

Το άλλο πρωί έφυγαν οι δύο πρώτοι. Οι υπόλοιποι κάναμε μια πραγματικά ενδιαφέρουσα εκδρομή 100 χλμ ΒΔ του Καΐρου στο Wadi El-Natrun όπου υπάρχουν μερικά εντυπωσιακά μοναστήρια στη μέση της ερήμου. Οι μοναχοί ιδιαίτερα φιλικοί μας ξενάγησαν στους χώρους και μας έδειξαν τα ενδιαφέροντα μνημεία τους.

Την άλλη μέρα φύγαμε. Δεν αντέχαμε και άλλο, έτσι κι αλλιώς.

Θα επιστρέψουμε για να πάμε στην Άνω Αίγυπτο (Aswan  -  Luxor ) Αλλά και στην όαση της Siwa και φυσικά στο Σινά αλλά και στην Ερυθρά και ....